Kleurrijke ideeën verdienen de beste print-in-uitvoering
Bijzondere mailings kunnen veel impact hebben. Maar dat geldt ook voor een TikTok-filmpje dat viraal gaat. Soms maakt een slim gevouwen en prachtig bedrukte verzenddoos met een leuke attentie meer indruk dan een hypergepersonaliseerde e-mail. Maar is print daarmee een beter instrument dan e-mailmarketing? Of zouden we misschien moeten kiezen voor opvallende posters in bushokjes of een influencer-campagne op sociale media?
Dit zijn vragen die je niet aan een drukker of verpakkingsbedrijf stelt, maar aan creatieve professionals zoals reclamebureaus, marketeers, communicatiespecialisten, designers of art directors. Zij zijn degenen die de creatieve concepten en strategieën bedenken.
Creativiteit en uitvoering gaan hand in hand
‘Hoewel printers en andere grafische machines op zichzelf niet creatief zijn, is onze kennis over papier, kleur, materialen, formaten, portokosten, duurzaamheid en vouwtechnieken onmisbaar’, aldus Sidekix. ‘Deze expertise kan het verschil maken tussen een succesvolle campagne en een flop. Een briljant creatief idee verdient een perfecte uitvoering, en juist hierin excelleert de grafische industrie.’
De rol van specialisatie
‘Focus leidt tot expertise en dat leidt weer tot een hogere waargenomen waarde. Experts kunnen vaak een hogere prijs vragen voor hun diensten. Dus laten we ons als grafische sector vooral specialiseren in waar we goed in zijn; de uitvoering van de ideeën van anderen. Maar…dat geldt natuurlijk andersom ook! Net zo belangrijk is het dat reclame- en marketingbureaus zich richten op hun kracht: het ontwikkelen van creatieve concepten en strategieën.’
Aanvullende diensten als antwoord op een veranderende markt
De realiteit is dat de grafische industrie de afgelopen decennia sterk is veranderd. Veel marketingbudgetten verschuiven naar online campagnes zoals e-mailings, Google Ads, sociale media campagnes en online adverteren. ‘Daarom bieden wij bij Sidekix, naast onze traditionele grafische diensten, ook online en realtime diensten aan. Ons Contact Center kan fungeren als klantenservice voor de opvolging van direct mailings en we hebben een eigen platform voor het verzenden van e-mailings en het opzetten van complete online campagneflows.’
‘Laat het creatieve idee over aan de specialisten in dat veld, en vertrouw op Sidekix voor een vlekkeloze uitvoering. Zo zorgt Sidekix voor de beste impact met campagnes voor o.a. KPN, Vriendenloterij, Royal Swinkels en de Nationale Postcode Loterij.’
Bezoek de website van Sidekix voor meer informatie