Abonneren  Inloggen

Spotta breidt diensten uit met bezorging van direct mail

26 mei 2025

Spotta, bezorger van meer dan 4,2 miljoen folderpakketten per week, breidt zijn diensten uit met de bezorging van direct mail. Daarmee betreedt Spotta de markt voor geadresseerde post. Om dit mogelijk te maken, heeft Spotta zich ingeschreven bij de Autoriteit Consument en Markt als postvervoerder.

‘Brievenbusreclame blijft een waardevol communicatie-instrument’, zegt Niels Mossel, Business Manager Direct Mail van Spotta. ‘Met Spotta Direct Mail bieden wij adverteerders de mogelijkheid om hun boodschap opvallend en persoonlijk te presenteren, zonder concessies te doen op de attentiewaarde. Door onze efficiënte bezorging en concurrerende tarieven kunnen adverteerders via folderpakketten en nu ook via geadresseerde post met hun doelgroep communiceren.’

‘Spotta bezorgt direct mail in het weekend tegen concurrerende tarieven en zonder concessies te doen aan de attentiewaarde,’ aldus Yme Pasma, algemeen directeur van Spotta. ‘Daarmee bieden we een vernieuwend antwoord op de groeiende behoefte aan betaalbare en kwalitatieve drukwerkbezorging en zetten we een volgende stap in de ontwikkeling van de postmarkt in Nederland.’

Spotta heeft plannen om de komende jaren €20 miljoen in nieuwe machines te investeren. Daarmee wil het bedrijf direct mail op grotere schaal aan kunnen bieden. Pasma: ‘Realisatie van die investering is uiteraard afhankelijk van de ruimte die de Minister van Economische Zaken wil bieden aan innovaties en concurrentie op de postmarkt. Binnenkort zullen we dat zien als de minister de Tweede Kamer gaat informeren over de nieuwe Postwet.’

Bron en foto: Spotta


Wil jij het gedrukte PRINTmatters magazine ontvangen? Neem een proefabonnement.